Derfor skal du ikke kun udgive dit indhold på Facebook

af | 9. maj 2015 | Blog

Der er ingen tvivl om, at Danmark er et ægte Facebook-land. Langt de fleste har en profil og bruger Facebook til at dele og lave opslag om alt muligt.

Men der er nogle ting du bør være opmærksom på – især hvis du driver virksomhed.

Facebook er meget effektivt til at nå en stor målgruppe hurtigt, men samtidig er det også et flygtigt medie. Dit opslag ses og forsvinder derefter i den voksende mængde af opslag på Facebook. Og hvis interesserede ikke har sørget for at markere dit opslag kan de formentlig ikke finde det igen – og en potentiel kunde er tabt.

En søgning på Google hjælper ikke nødvendigvis den potentielle kunde hvis din virksomhed kun fokuserer på at lægge indhold på Facebook, der i den forbindelse er et delvist lukket område.

Et andet problem ved kun at lægge indhold på Facebook er, at du ikke har kontrol over dit indhold. Og hvis din profil slettes er dit indhold pist væk.

Facebook bliver formentlig ikke det sidste store af sin slags – de er blot kongen af de sociale medier lige nu.

Et godt råd er derfor at have en hjemmeside som grundstammen i dit setup og derfra dele indhold ud til Facebook, Twitter osv. Du har dermed kontrol over dit indhold og derudover får du fordelen af, at dit indhold dukker op når der søges i Google eller en anden søgemaskine.

En opfordring til at tænke lidt lansigtet og ikke blot blive revet med af Facebooks aktuelle succes.

[Opdatering 26-11-2015]
Ovenstående underbygges nu af denne artikel udgivet på MediaWatch:

http://mediawatch.dk/Meninger/article8245287.ece?utm_campaign=Middag&utm_content=2015-11-26%2012%3A32%3A44&utm_medium=top&utm_source=Feed

Sådan skriver du et nyt indlæg med WordPress

Her får en kort gennemgang af hvordan du skriver et indlæg med Wordpress. Denne gennemgang gælder Wordpress version 4.7. 1. Log ind   2. Vælg "Alle indlæg"   3. Liste med alle indlæg vises - hver enkelt kan redigeres / slettes. Og man kan vælge, at tilføje...

Shopup.dk – Et online storcenter

Peak Production har udviklet Shopup.dk - et online storcenter med hundredetusindvis af varer fra flere hundrede webshops. Shopup.dk er en slags paraply for en masse webshops, hvor man som kunde kan søge samlet blandt alle varerne fra alle de tilmeldte webshops. Og i...

Google fokuserer på mobil visning af hjemmeside

Google har lavet lidt om på deres prioritering i søgeresultaterne. Det betyder, at hjemmesider der er optimeret til visning på smartphones vil få en fordel i forhold til dem, der ikke er optimeret. Og de har endda været så venlige, at lave et værktøj, der kan teste om...